Polscy użytkownicy Facebook, Messenger i Instagram. Kim są? Leave a comment

Dzięki uprzejmości NapoleonCat który przeanalizował procentowy udział osób korzystających z największych platform społecznościowych w Polsce możemy odpowiedzieć na pytanie zadane w tytule. Analiza objęła użytkowników Facebooka, Instagrama oraz Messengera. Kim są osoby korzystające z tych serwisów? 

Użytkownicy Facebooka w Polsce

Liderem mediów społecznościowych w Polsce jest Facebook. Zasięg niekwestionowanego króla to 16,3 mln osób powyżej trzynastego roku życia. Największą grupę stanowią osoby w przedziale 25-34 lata. Jest to aż 29% Młodsi użytkownicy (18-24 lata) zajęli drugie miejsce, stanowią oni 23% społeczności. Natomiast ostatnie miejsce na podium zajmuje grupa wiekowa 35 – 44 lat, co daje 20% użytkowników serwisu. Podział korzystających z Facebooka ze względu na płeć kształtuje się następująco: 52% kobiet i 48% mężczyzn.

Użytkownicy Messengera w Polsce

Nie jest zaskoczeniem, że Messenger pojawił się na drugim miejscu – jako aplikacja/społeczność wywodząca się z Facebooka. Z komunikatora korzysta 11 milionów Polaków. Podobnie jak w przypadku FB, statystyki są bardzo podobne, grupą stanowiącą 30% są osoby pomiędzy 25 a 34 rokiem życia. Z aplikacji korzysta 25%  użytkowników w wieku 18 – 24 lata. Na trzecim miejscu, z wynikiem 19% plasują się osoby pomiędzy 35 a 44 rokiem życia. Aplikację posiada 53% kobiet i 47% mężczyzn.

 

Użytkownicy Instagrama w Polsce

Ostatnią platformą poddaną analizie jest Instagram, z którego korzysta 5,9 mln Polaków. Tutaj królują osoby młodsze – Największą grupą użytkowników stanowią osoby w wieku 18 -24 lata która odpowiada za 37% ruchu na Instagramie. Na drugiej pozycji znalazły się osoby pomiędzy 24 a 35 rokiem życia, z wynikiem 27%. Podium umyka ostatniej omawianej grupie, czyli użytkownikach w wieku 13 – 17 lat, którzy stanowią 17% społeczności aplikacji. We wcześniejszych rankinach oscylowała między 1-2 miejscem. Głównymi użytkownikami Instagrama w Polsce są kobiety – 58%. Natomiast z Instagrama rzadziej korzystają mężczyźni, których jest 42%.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *