1. Ustawienie konta jako profilu prywatnego.
Ustawienie konta prywatności Twojego konta instagram to najszybszy sposób na pozbycie się nowych potencjalnych obserwujących na instagramie. Zdecydowanie to kardynalny błąd popełniany przez zarówno influenserów jak i firmy. Nie zrozum mnie źle – w przypadku konta osobistego jest to kwestią prywatności którą możesz chronić, ale jeśli chodzi o konto firmowe – tak długo, jak użytkownik widzi ikonkę prywatności, będzie się trzymał od takiego profilu z daleka.
Są tego 2 główne przyczyny:
Prośba o możliwość obserwowania musi zostać zaakceptowana przez prowadzącego profil – co może zająć od 1 godziny do nawet całego dnia, w zależności od tego, kiedy może zostać to wykonane przez firmę.
Nie można zobaczyć żadnych treści na koncie – potencjalny obserwator nie ma więc pojęcia, jaki rodzaj treści lub informacji firma publikuje.
Aby upewnić się, że profil firmy nie jest prywatny, wejdź na stronę profilu i kliknij wielokropek przy nazwie. Następnie przewiń w dół i sprawdź czy suwak przy „konto prywatne” jest nieaktywny.
Bo znaczek który blokuje dostęp do treści jest ostatnim jaki chce zobaczyć Twój klient:

2. Udostępnianie tych samych treści.
Co za dużo to nie zdrowo – powiedzenie również odnosi się do postów, które umieszczacie na Instagramie. Użytkownicy szybko przestaną obserwować Wasze konto, jeśli będziecie udostępniać cały czas te same treści. Nie ma niczego złego w używaniu „selfie” do marketingu w mediach społecznościowych, co więcej kilka marek bardzo pozytywnie wykorzystało ten trend – Donkin Donats stworzyło okienko “Fan of the week” gdzie co tydzień umieszczali zdjęcia fanów którzy zrobili sobie selfie z ich produktem i #HashTagiem, ale umieszczanie bez przerwy tych samych zdjęć spowoduje, że użytkownicy będą znudzeni tym samym produktem.
Aby tego uniknąć, upewnij się, że udostępniasz różnorodny wachlarz treści, która wpływa na zaangażowanie fanów. Nie tylko oznacza to mieszanie cytatów z poradami biznesowymi, ale także eksperymentowanie z kolorami czy kreowaniem marki.
Przykładowe wykorzystanie selfie
3. Udostępnianie wielu postów w krótkim okresie czasu
Jeżeli masz interesujące treści i masz ich dużo zaplanuj publikacje na kilka dni by wrzucać maksymalnie 3-4 posty dziennie w podobnych odstępach czasowych. Nie wrzucaj post za postem bo to najprostsza droga do zniechęcenia i odstraszenia Twoich obserwujących. Dodatkowo jeżeli fani przewijają swojego feeda i widzą tylko posty z Twojego profilu – jest duża szansa, że cofną obserwowanie by przestać otrzymywać spam. Pamietaj również, że takie działanie zabija zaangażowanie a co za tym idzie algorytmy przestaja promować Twojego profilu jako interesującego.
Dobrym narzędziem do planowania postów jest np: buffer.
4. Nieodpowiadanie na komentarze.
Social Media są zbudowane na więzi z fanami i wspolnej komuikacji – dlatego bardzo ważną kwestią jest odpowiadanie na komentarze które publikują pod Twoimi treściami. Dzięki temu zbudujesz większe zaangażowanie – co powinno być Twoim głównym celem jako marki. Ignorowanie komentarzy świadczy o ty, że nie doceniasz swoich fanów i jest to pierwszą czerwoną lampką dla przyszłych klientów by nie skorzystać z Twoich usług. Dodatkowo – aby być pewnym, że docierasz do swoich fanów @otaguj ich w ramach odpowiedzi. Otrzymaja wtedy notyfikacje i prawdopodobnie rozpoczną dalszą dyskusje. ZASIĘGI!
@Otagowywanie osób może być ciekawym busterem – gdy tagujesz osoby które mogą sprowadzić ruch na Twoją stronę.
5. Nie używanie Hasztagów
Nie korzystając z hasztagw na instagramie – Twoja marka traci olbrzymia szanse na nowych użytkowników/fanów na Twoim profilu. Optymalną liczbą hasztagów w poście to 15-30 oznaczeń. Pamiętaj, że jest również długa lista zakazanych hasztagów na instagramie – obecnie jest ich ponad ponad 100 000.
Pozwól mi wyjaśnić – żeby Twoje treści miały możliwie jak najwiecej interakcji z Twoją grupą docelową, aby je zauważono, niezbędne jest umieszczanie tak wielu hasztagów powiązanych z tematem, branżą, lub niszą, jak tylko jest to możliwe.
Pomaga to w odkrywaniu Twoich treści przez użytkowników szukających keywordsów. Jeżeli nie chcesz oznaczać ich w tresci – możesz to zrobić również w komentarzu pod swoim zdjęciem – efekt będzie ten sam.
Zwracaj uwagę na to, jakie hasztagi są najlepsze dla Twojej branży i staraj się umieszczać je w swoich postach (e.g., #TBT or #photooftheday). Jeśli chcesz monitorować konkretne treści powiązane z Twoją firmą, możesz stworzyć swój unikalny hasztag i promować go wśród swoich fanów.

6. Brak optymalizacji Instagram Bio
Jest to jedno z najbardziej klikalnych miejsc na każdym instagramowym koncie, gdzie obserwujący mogą kliknąć w URL – czyli Twoje Bio – informacji o profilu! Tak, możesz wklejać URL w komentarzach, ale przez to, że link nie jest aktywny, bardzo mało osób w niego kliknie, nie mówiąc o jego zapamiętaniu.
Aby dobrze to wykorzystać, upewnij się, że w Instagram Bio zostanie umieszczony najważniejszy link. Następnie w komentarzu zachęć obserwujących, aby kliknęli w link w bio.
7. Brak filmów wideo
Słyszałeś o 15 minutach sławy, zgadza się? Cóż, Instagram daje ci 15 sekund, więc dobrze je wykorzystaj! To idealna szansa, aby Twoja firma pokazała swoją ludzką twarz, albo wyróżniła najważniejsze treści lub wydarzenia. Zaangażowanie w wideo zależy od obszaru, jakim się zajmujesz oraz od tego, jak dobrze przygotujesz materiał. Powinieneś przetestować tę opcję ze swoimi fanami.
8. Brak zdjęcia profilowego
Użytkownicy nie zdecydują się na obserwowanie profilu na Instagramie, jeśli nie mogą zobaczyć osoby lub marki, którą chcą obserwować. Pierwsza rzeczą jaką robimy, kiedy kogoś spotykamy w prawdziwym życiu to przywitanie się – „cześć”. To samo robimy na social mediach – szczególnie na Instagramie.
Bez “kontaktu wzrokowego” ciężej jest zbudować relacje na których przecież Nam zależy. Więc jeśli nie ma na jaką twarz spojrzeć w miejscu zdjęcia profilowego, prawdopodobnie większa część Twoich fanów zrezygnuje z kliknięcia na “obserwuj”. Komentowanie bez zdjęcia także nie wygląda profesjonalnie, ponieważ puste zdjęcie profilowe pojawia się przy każdym komentarzu, który umieszczasz – jak u wszystkich kont typu FAKE lub GHOST.
9. Nieobserwowanie innych profili
Angażowanie się wyłącznie we własne treści, nie jest strategia na 2019 :). Obecnie rozwija się trend Conversation Commerce – MUSISZ angażować się w treści innych użytkowników, jeśli chcesz rozbudowywać swoją społeczności i budować relację z Twoimi klientami/fanami. Follow – jest nobilitacją dla Twoich klientów. Nie jest to jednoznaczne z obserwowaniem każdego użytkownika, który obserwuje Twój profil. Poświęć trochę czasu na odnalezienie odpowiednich profili w obszarze Twojej branży. Spójrz na to, jak na szansę poszerzenia sieci kontaktów i budowania relacji. Dawać to może nawet ogromne możliwości współpracy, która pomoże w dotarciu do szerszej rzeszy odbiorców.
Konkluzja
Dbając o swój profil – unikaj błędów o których mogłeś przeczytać powyżej, a zyskasz zaangażowanych użytkowników i zwiększysz rozpoznawalność swojej marki. Ulepszaj swój profil o choć 1% każdego dnia 🙂